39v + 4d

och ingen bäbis ännu.. Känns som det här kan ta längre tid just nu, fast man räknas ju inte som att gå över tiden förrän efter 42 veckor så det är bara å vänta å se. Vi var till barnmorskan idag och allt såg bra ut förrutom högt bltr precis när vi kom dit (konstigt när man jäktat med näsblod hemma precis innan man skulle åka iväg) men det visade sig sen vara normalt och bra för mig 137/75 och urinprovet visade inge protein i urinen så det var skönt. Mätte magen och lyssnade på bäbisens hjärtljud och allt såg bra ut. Min vikt har typ stått stilla i typ 8veckor nu vilket är skönt, har ju gått upp 17/18kg nu sen inskrivningen så det får ju räcka, bäbisen mår bra och det är huvudsaken och jag äter som jag har gjort hela tiden så jag hör väl till de som går upp massa i vikt i början för att sen stå i stort sett still på slutet.

Härligt med vårväder är det iaf :) Jag och Lars lunchade efter barnmorskebesöket och det var smarrigt och mysigt.. Sen tog jag bilen och åkte hem till mamma en sväng, å där är jag fortfarande för att snart åka in till Sandviken igen och plocka upp Lars så ska vi åka till Owe Jansson och sen köpis å inhandla vår/sommar/höstjacka till Lars.. Har suttit ute och solat någon timme nu så fräknarna har kommit med en gång, härligt att få lite färg även om det inte blir så mycket nu precis i början.. Men så otroligt skönt med värme och sol efter en så lång, kall, mörk vinter!

Jäjä ha en skönt eftermiddag i solen..
Jag har fortfarande svårt att inse att snart har vi faktiskt en bäbis här och att jag kommer va hemma i ett halvår..
Svårt att bryta upp mönstret med att va stressad/orolig över jobb eller skola.. Men det kanske tar sig när nervositeten för förlossningen också har släppt... Tänk snart är vi föräldrar och har en familj tillsammans. Familj, vilket mäktigt ord.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Jaha ska du bara vara hemma ett halvår? Ska Lars ta över andra halvan och du fortsätter plugga då eller?

2009-04-01 @ 19:45:05
Postat av: Sophy

Heej!! Ååå nu är de inte långt kvar!! Fy så spännande..jag är allt lite avis..;0)

Jaa vi åkte ju in dagen före också, men det var för att vattnet gick, och då ska man ju åka in för koll.. Men jag hade ju inga värkar alls då..sen kom dom på kvällen och så låg jag hemma med värkar hela natten sen...Jag önskar er all lycka och kommer tänka på er dom kommande dagarna!! =) Många kramar från oss!

2009-04-02 @ 19:09:00
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Emina

vill önska är lycka till..o var stark nu Sandra.Nu vill vi se d efterlängtade Mirakel:):):)

2009-04-03 @ 22:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0