Hemkomna

är vi ifrån Dalarna, Mockfjärd, Främsnäs. Vi har helt enkelt varit upp till svärmor å hennes Pär. Alltså Linnéas farmor Anna och extra farfar (den lilla tösen har tur, kan man hoppas på, som har 2 av varje av sina mor- å farföräldrar, alltså 8st).
Vi kom iaf hem, parkerade bilen och det började genast regna, pissregna när vi skulle in med all packning. Det gick då fort iaf.
Vi har ju varit borta sen i torsdags eftermiddag, så vi har hunnit med rätt mycket däruppe och varit ute en massa i friska luften och ätit en hel del god mat å annat onyttigt. I fredags blev det en promenad och vi såg en älgko med en kalv, fast jag och Anna funderade mycket på om det var så det var, det tog ett tag innan Lars hängde med på vårat spår att det faktiskt var så. Jopps, i ett skogsbryn på andra sidan en liten åker stod de. Lite läskigt å spännande var det! hua, vi fortsatte promenaden igenom den skog som de vände och sprang in i, vi var ganska nervösa alla tre på om de skulle dyka upp igen. På kvällen kollade vi på Män som hatar kvinnor och usch en sån film, pulsen var på 180 slag hela filmen och ögonen helt uppspärrade. Det var ett bra tag sen jag höll mig vaken mer än 20min på en film (roligt sällskap i soffan här hemma jag) men nu jäklar höll jag mig vaken de 140minutrarna utan problem. Den var riktigt bra hela filmen igenom! Konstigt nog sov vi oss natten igenom.
På lördagsmorgonen fick vi sovmorgon till klockan 10ca. för Linnéa fick sån tur att upppassas av Anna och Pär från 06.30 när hon vaknade, undrar vem som njöt mest av den stunden ;) Efter frukosten åkte jag och Lars fyrhjuling ut i skogen och plockade ihop ca 60liter lingon, det ni ;) Och vi rensade allt med hjälp av Britt, Pärs mamma. Sen orkade vi inte mycket mer med lingon och bär så resten av görat tog vi tag i idag. Vi kokade sylt på 14liter och gjorde rårörd lingonsylt på 4-5liter. Resten ligger i våran frys här hemma, vi slipper köpa äckelsylt i vinter :D Kom hem vid femtiden idag och jag tror faktiskt Linnéa känner igen sig här hemma nu, hon var väldigt glad och livlig när vi kom hem och kikade sig runt och pratade en massa. Nu mot kvällningen har jag och Lars kollat på Horton medan vi åt lite god mat, Lars skrattade en hel del ;) Den filmen var också bra och rolig faktiskt och syftet var omtänksamt;


"After all, a person is a person, no matter how small".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0