Ett välkomnande 2009

Kanske lägger sig lugnet över oss nu från ett hektiskt halvt 2008 och det sitter fint.
Jag är rundare än goast men det är sådant som hör till och lite trivs jag faktiskt i det för det är utav en anledning och jag är inte bara tjock, jag är gravid i månad 6 - och därmed i vecka 28 och nu är det säkra kort så gott som till 100%.
Vad har inte hänt 2008 istället för vad som har hänt 2008? För det känns som allting har hänt och vänt till det positiva! Jag känner mig på rätt väg in i mitt liv och är inte lika förlorad och förvirrad som jag varit tidigare år. Jag har hittat på mig själv och är på den rätta vägen, det finns en mening med det som sker och jag njuter.
2008 i minnenas väg:
Började med nyårsfirande i Kungsgården med mamma och några till, ett lugnt nyår och därefter återigen till Sundsvall och studierna. Vintermånaderna var som kämpigast och mörkast och att vara ifrån min familj och mina vänner var ingen hit och dessutom är Norrland inget för mig, det har jag lärt mig, berg och skog med kyla och mörker. I mars började det hända grejjer när en viss person, Lars, som inte då "funnits" i mitt liv som han gör nu började nysta sig in i mitt liv igen. Det började med några sms och telefonsamtal, för att vidare sent en natt skriva på msn att han ville va med mig för jag var galet mysig. Jag blev nog lite chockad och tog det med en nypa salt för att fråga dagen efter vad det egentligen handlade om och då fick jag det svar jag nog helst hade önskat mig.. Så det hela rullade på och efter födelsedagsfirande den 25e april med Sanna och Cecilia tog jag bussen till Sandviken och där stod han och väntade på resecentrum och även fast det nog var minst 1år sedan vi setts så var det som att vi funnit varandra redan. Sen dess var vi fast i varandra och allt kändes så bra så det blev vi. Det gick rätt fort med allting, träffa familjer och släkter redan inom kortare tid av en månad. Inte nog med det så två månader senare någon gång mellan Lars födelsedag den 18e juni och midsommar veckans söndag den 21a juni så blev våra liv sammanflätade för resten av livet fast detta fick vi svart på vitt på i början av augusti. Ett mirakel blev till. Vi flyttade även ihop då i juni för att slippa dubbla hyror, på torggatan 7 i Sandviken. I augusti tog vi oss en veckas semester på Zakynthos tillsammans och för första gången kunde vi rå om varandra ordentligt och bara få vara från vardagens krav. September satte skolan igång igen för min del och den 3e terminen på sjuksköterskeprogrammet inleddes i Sundsvall, började läsa hemifrån och åkte upp på obligatoriska saker vilket passade bättre än att vara däruppe i veckorna. Husköp i Norrberg (Kungsgården) blev det för mig och Lars, väldigt mysigt och lugnt med en del rust som hör till om vi skulle få det som vi ville och där börjades rusten med badrummet. Oktober kom och ultraljudet under vecka 17 blev en magisk upplevelse för båda två den 24/10, att se att det var ett liv som finns i mig, som rör sig och som blev till av oss. Vårat lilla liv. En ring på fingret sökte sin plats samma dag, för att ära denna dag lite till och att vi hade varit tillsammans ca ett halvår. November och december var månader som bara rullade förbi kändes det som, magen växer mer och mer. Julkänslan kom med lite stress och panik men nu blev faktiskt badrummet så gott som klart. Det nya året firade vi in här hemma med 7st andra med middag och tilltugg, kallt var det. Det nya året har nu börjat och det känns som vi har hunnit umgås med varandra nu i några dagar på riktigt utan några måsten som skall göras, bara få vara hemma och ta det lugnt fast det är kurxigt med det när man är van att va i full gång. Jag får vänta och se vad som händer med min fortsatta utbildning för vårterminen 09, förhoppningsvis kommer det beskedet nu i veckan redan. Träningsdagens första dag hade vi igår och visst känns det i kroppen att man inte har tränat på nästan 1år, men skönt var det även om jag inte får köra slut på mig som man kan annars men det blev en helt annan känsla i kroppen och träningsvärken finns här idag!

Nu önskar jag er alla en riktigt god fortsättning på 2009!
Tack för det gågna året med all värme, kärlek och stöd ni gett.
2009 blir ett mäktigt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0