Första föräldraträffen, föräldrautbildning

har vi varit på idag. Var lite blandade känslor, roligt att träffa andra och ett plus för att en barndomskompis, Petra, sen dagis å ända upp till 7an i Hofors var med där! De väntas ha i mitten/slutet av mars! Så det var skoj. Annars hann jag nog inte uppfatta riktigt vad de andra var för ena, de andra va "vuxna" haha, eller iaf äldre än oss. Två par som hade barn sedan tidigare så det är skönt på ett sätt å höra lite "erfarenheter" från de. Kollade på en förlossningsfilm, men det känns så långt borta än för oss och vi har nog inte tänkt på det där så mycket och det känns som jag inte riktigt förstått att snart 7månader har gått i graviditeten och att det snart bara är 2månader kvar, så det känns overkligt att prata om förlossning "redan" nu. Det kanske är sånt som kommer nu när jag ska ta det lugnt och hinna fokusera på mig och allt annat runt omkring mig än att bara känna att "måste plugga tankarna" finns där å tar överstyr över alla dagar. Känns dock konstigt att inte ha någonting att vara tvungen att göra, nästan lite panikkänsla men kan nog vara för att jag fortfarande är så mycket uppe i varv än och inte landat än och det tar nog några veckor, precis som när man har semester och känner att när man väl varvat ner så är semestern slut. Så jag tror jag är påväg att fatta det bästa beslutet rörande min, barnets och Lars hälsa för det påverkar oss alla tre minst sagt!

Idag har papprena skickats iväg till Försäkringskassan och att fylla i dessa papper var ju inte helt okomplicerat! Så får väl se om man får tillbaka papper som ska fyllas i igen. Sånt där kan ju vara roligt har jag hört.

Annars så är det bra, hade tenta i palliativ vård idag och jag tror det gick bra för det kändes så, bara vänta och se som vanligt. Lite svårt att ställa om sig från det palliativa till ett besök hos barnmorska och föräldraträff som innebär att ett nytt liv är påväg!

Igår var en dag med sammandragningar under stort sett hela dagen, som tur var gick det över när vi gick och la oss även fast jag hade vilat större delen av dagen. Barnmorskan tyckte inte det var ngt att fundera över om man inte hade ont flera dagar i sträck, det kunde ha att göra med att det varit mycket och så... Så klart.

Nej nu är det dags att bädda sängen Darlo! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0