Hatar vinter å bilkörning idag!

Dagen började med ett besök i nersjunken snö, det vill säga i diket här hemma.. Men innan det så kan jag ju säga att det här var första natten på några nätter som jag hade sovit hela tiden sen jag somna igår kväll å inte behövt vaknat å ha ont/varit kissnödig... Men vad gör då min älskling... Jo han sätter sig upp å pratar i sömnen å jag förstår inte hur han fungerar riktigt, han pratar å pickar på mig tills jag vaknar å han själv pratar i sömnen.. Inatt var det "varför har du så bråttom med allt?" samtidigt som han höll i sin "favvokudde" eller så inte, i ena handen när han sat upp å kolla på mig.. Å den här ggn strunta jag inte i han utan försökte luska ut å prata med han vad det handlade om, men han upprepade bara orden å sen efter en stund la han sig ner å sov efter han mumla å fnissa till, så jag vet inte om han vakna till liv lite halft. Förra ggn picka han på mig å sa "hon ska ha 60mg" tills jag accepterade detta. Han är lite märklig han min älskling ibland ;)
Dags att kliva upp 06.30 å fixa i ordning sig å äta frukost, försöka få upp Lars å sen vänta på honom... som satt sig å spela gitarr nere medan jag väntade på å säga hejdå efter han satt på sig jobbkläder vilket jag trodde han gjorde därnere. Lite sura miner samtidigt som trötthet fanns där. Jag kom itne mkt längre än till strax före korsningen till den stora vägen utanför oss, jag hamnade i diket nersjunken i snön på ena sidan efter ett möte å att plogbilen har plogat vägen så den ser bredare ut än vad den gör annars, en liten grusväg. Så där satt jag. Sen kom Lars å vi fixade till det, trött å lite stressad å gravid å gråta är inga problem då inte! så jag grät å lars skrattade å sa att jag lärt mig den tråkiga vägen.. Men men nångång är den första! Kom fram till Falun i tid å iväg å göra i ordning material för i.m. inj som ssk fick ge för dessa brukare gillar det inte och då vet man inte riktigt hur de reagerar så jag stod helt enkelt över den här ggn. Sen blev det lunch å paltkoma i ett evigt surrande. Eftermiddagen spenderade jag med att dela två dosetter å reda ut medicinlistor som inte stämde överens med medicinerna å recepterna som fanns. var rätt rörigt på ett boende å personal som inte tar sitt ansvar osv. å brukare som inte ibland förstår sitt eget bästa å motivera dom.. En sak jag upplevt med organisationen där är: vi har "problem" med personal som inte tar sitt ansvar på boenden så ssk får fungera som en tjat-morsa å de händer liksom inte mkt.. väldigt dåligt å enhetschefen lyssnar inte på ssk å förstår inte. ssk blir inte kallad till vårdplanering för enhetschefen anser ssk bara har medicinskt ansvar (!) å att enhetschef å biståndshandläggare har omv. ansvar. typ kiss my ass! ssk stora uppgift är ju omvårdnadsansvar!
Påväg hem från Falun, eller ut från Falun så tänker jag väl inte riktigt på hur fort jag kör å sen när jag tittar ut genom den svarttonade bakrutan så tycker jag mig skymta en polisbil men de är svårt å se när de börjar skymma om vad det är för bil... Haha sen när jag förstår vad det är för nån bil så blir det lite panik, men vadå ställa sig på bromsen är ju bara å visa de vad man sett! Så jag lossades som igenting å släppte gasen å sakta ner naturligt inför en rondell å sen följer den där polisbilen efter mig genom rondeller å ner på motorvägen å jag tänker att nu jäklar blir det böter här. Haha. Men det blidde det inte, inte någonting blev det. De körde ist om mig å andra framför i för hög fart. Det hade ju varit en förarglig dag om jag hade blivit stoppad av polisen för första gången idag sen jag fick mitt körkort i augusti 2004. Men det känns nästan som det är dags att bli stoppad nu när man åker så mycket under veckorna. Men man kan ju hoppas de har bättre för sig som att leta reda på en rymling från Säter som har rymt idag när den personen hade frigång! Bra vård i Sverige. I know!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0