Nu får det vara nog

för idag. Har varit duktig tycker jag själv. Praktik 8.30-15.50, sen hem å åt mellis å sen mat hos mamms & CO å sen hem och pluggat på två stycken antipsykotiska läkemedel. Praktiken är intressant och lärorik, börjar få lite mer säkerhet i mig nu när man besökt vissa patienter/brukare flera ggr och det står på tur för mig snart att göra en omvårdnadsplan för en av dessa och utföra och utvärdera, intressant! Märker att jag är mycket mer insatt på det somatiska än psykiska men det kommer det med. Handledaren läste igenom studiehandledningen idag å såg vilka punkter jag ska kunna/lära mig/träna på under praktiken å det känns som om vi kommer gå igenom de punkter å hur jag ska göra för att lära mig dessa.

Dagens tankeställare... Får man ett vikariat inom Falu Kommun, inom vården iaf, så kan man få jobba i 3år (om man har tur att få vikariera så länge innan man blir "uppsagd") innan man kan kräva att få en fast anställning. 3år! Vad är det för trygghet i sin ena del av livet? Inom Handels är det ju 6månader om man uppfyllt kriterier som finns där, det är lite mer rimligt. Borde inte vården satsa på att få en trygghet med personal som kan sin sak och känner sina vårdtagare än att kastas runt och inte kunna bygga upp samma förtroendefulla relation med vårdtagare? Märkligt tycker jag. Ibland förstår jag inte hur vissa tänker när det gäller Hälso- och sjukvård, varsla och skära ner på personal för å spara pengar. Vem sparar vi pengar till? Det kommer bara kosta mer i långa loppet ändå och förlorarna är vi alla. Personal som blir utbränd, vårdtagare som inte får den vård de har rätt till, den optimala vården pga tidsbrist, ekonomiska problem etc. det blir bara en ond cirkel i mina ögon...

Nu är det dags att släppa taget om det här för natten som skall komma.. Lars tycker jag bara sitter å pluggar på kvällarna nu så det är väl dags å duscha men å andra sidan får ju han tid å spela trummor å gitarr så han klagar nog inte så mycket egentligen. Det är otroligt roligt att ha nått annat att göra på dagarna än bara sitta hemma och plugga! Fast snart kommer skrällen med å läsa en bok plus att skriva ihop en rapport..

I don't want to be
Anything other than what I've been trying to be lately
All I have to do
Is think of me and I have peace of mind
I'm tired of looking 'round rooms
Wondering what I've got to do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me

I'm surrounded by liars everywhere I turn
I'm surrounded by imposters everywhere I turn
I'm surrounded by identity crisis everywhere I turn
Am I the only one who noticed?
I can't be the only one who's learned!

Can I have everyone's attention please?
If you're not like this and that, you're gonna have to leave
I came from the mountain
The crust of creation
My whole situation-made from clay to stone
And now I'm telling everybody

I don't want to be
Anything other than what I've been trying to be lately
All I have to do
Is think of me and I have peace of mind
I'm tired of looking 'round rooms
Wondering what I've got to do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0