Studieuppehåll?

Joo, jag har beslutat mig för det. Fast jag måste erkänna att det känns lite vemodigt men nu har jag tänkt OM innan och lyssnat till mig själv om vad som är bäst för mig. Precis som Cecilia sa igår när vi träffades: är det egentligen sån panik över att bli färdig med utbildningen då? Å det fick mig att känna att jag då var påväg att fatta det rätta beslutet. Jag har trots allt gjort och blivit godkänd i halva min utbildning, 3 terminer, och jag har tre väldigt intressanta terminer kvar som innehåller mycket praktik. Varför ska jag ha bråttom med de sista 1,5åren? Jag kommer liksom bli färdigutbildad i en bra ålder ändå och jag ska ju trots allt jobba resten av livet hur kul nu det låter, kanske vidareutbildar man sig senare också det vet man aldrig. Men det känns bra nu, svårt att ställa om sig och inte ha känslan "jag måste plugga" i kroppen längre på ett tag. Kanske blir att jobba 2dgr i veckan nu kommande månaden om det känns bra. Försöka registrera mig på kursen så jag får pengar iaf och prata med de i Sundsvall.. Å ev. om jag kan läsa någon teoretisk kurs när jag känner att jag klarar av det för att sen vara ledig lite när jag ska fortsätta plugga. Men det är ett val som får vänta lite. Ringde till Falun och tackade nej igår, han sa att jag skulle höra av mig igen sen när jag ville fortsätta plugga och var motiverad för det, så chansen är ju inte helt bortblåst än där.
Igår blev det en hel del kläder inhandlade, babykläder förståss! På halva reapriset var det på det mesta och Lars fick "sin" lurviga björnoverall med öron å tillåmed svans, jättesöt å jätteskön känns den så den kommer nog användas flitigt :)
Barnvagn blev också inhandlat igår, en Emmaljunga duo, som har separata ligg- och sittdelar och verkar bra i strl och funktionsmässigt. Så nu börjar vi få hem lite grejjer för det är närmare än vad man tror det är och det är inte roligt att stå där sista veckorna å inte ha någonting eller om det skulle hända tidigare än beräknat.

Nej nu är det kanske dags å hitta på hanverkarn nere vid trummorna å sätta igång å lacka golvet ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

åååh jag vill se bilder på magen nu :)

2009-01-17 @ 16:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0