Vecka 30 - 7 månader!

Ja nu är vi mitt i vecka 30 och har passerat 7månaders strecket!


Vecka 30

Barnet växer mycket och ökar nu från drygt ett kilo till tre och ett halvt kilo på bara tio veckor.
Om man ofta har högt blodsocker kan barnet lagra mer fett och på så sätt bli större.
Barnet behöver ha en hel del fett för att kunna hålla värmen och lagra näring.

 

 

...och det här är första dagen som jag inte har "ont"/trycker nedåt/bränner i nedre delen av magen, vilket har lett till att jag varit kissnödig stup i kvarten precis som UVI även fast det inte var det efter ett läkarbesök. Det är väldigt skönt att slippa det men jag kan ju förstå att det växer mycket nu och kommer växa väldigt mycket nu de sista veckorna, så sånt här får jag nog stå ut med lite då och då när livmodern även den ska bli större och hela magens innehåll ska anpassa sig till det. Ända sen imorse har det varit full gång med sparkar, mysigt efter några dagar som det varit ganska lugnt. Drömde en stund när jag somnade på soffan, vi alla 3 var hos pappa och Agneta och allting kändes så nytt för mig, allt som har med ett litet barn att göra även fast barnet i drömmen var kanske 3-4månader. Pappa skulle absolut låta barnet provsmaka det mesta för skojs skull och på nått sätt känns det som att detta kommer hända ofta. Haha, men inte för tidigt! Jag tror nog hjärnan håller på och förbereda mig för det som ska komma skall, för det kommer hända mycket med mycket förändringar! Det är spännande men ändå nervöst, vi längtar båda två tills dagen är här och då kommer vi väl inte kunna slita våra blickar från vårat barn. Aaah, det närmar sig nu med stormsteg! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0