Jo tack är det riktig sommar allt!

ja det är inget man ska klaga på nu inte att det är riktig sommar med sol och värme och 25grader i skuggan där Linnéa tar sig en tupplur innan nästa måltid. Inne är det nästan 30grader så det är bikini dagarna i ända och Linnéa har ingen åtgång på kläder just nu, blöjja som gäller bara.

Snart är poolen färdig faktiskt (!) Kanske fixar grabbarna grus (Lars å Krille) det ikväll, de sista tunga lassen med sand/grus runt om poolen samtidigt som det sista vattnet ska fyllas i. Sen är det bara att köra igång pumpen i källaren å hoppas på att vattnet blir rent så vi kan chocka det med klor och dessa kemikalier. Kanske blir det ett dopp i helgen.

Linnéa är 11veckor idag, hon växer så det knakar och utvecklingen är i full gång! Hon har upptäckt att hon kan stoppa ett/ett par fingrar i munnen och utforska vad som finns där, dock lyckas hon även stoppa fingrarna i halsen några ggr och det är inte trevligt.. Hon är en väldigt glad och nöjd liten tjej är hon! Sover hela nätter, oftast från 23 å fram till 10/11 på mornarna, lite bortskämd :) Imorgon börjar babymassagen för oss i värmen, det ska bli intressant å kul å lära sig det å hoppas Linnéa tycker om det. Ska även till Falun imorn å jag ska få andra hep. B vaccinationen.. Sen på torsdag är det dags för vägning och mätning, ska bli skoj å se om hon lagt på sig lite extra nu när hon mestadels får ersättning under dagarna.. Förra ggn hade inte viktkurvan ökat lika mkt som tidigare, men det kunde bli så, att de ökar mer i början å sen lägger sig ett snäpp lägre.. Hon är fortfarande över det tjocka strecket i diagrammet/tabellen så det är ingen fara!

Lars har jobb tills på fredag, dock har han väldig tur om det facket har sagt till honom stämmer, då får han akassa.. Hoppas han får nå jobb eller hoppa in å jobba när det behövs tills det är meningen att han ska va pappaledig iaf i oktober/november där nångång för jag har ingen lust att börja jobba innan jag ska plugga igen.. Tiden får visa vad som händer å sker, på nått sätt så klarar vi oss iaf eftersom vi levt på föräldrapenning och en halv lön för Lars sen i april å det har inte gått back nånting så nog kan man anpassa sig allt! Fast det är rätt skönt att han får lite ledigt nu ett par veckor iaf, annars hade det inte blivit någon semester på hela sommaren för honom. Så vi får njuta tillsammans som en familj, för det känns det inte som vi hunnit med många dagar hittils. Snart är det vecka 29 också, det ser vi framemot!

Har fått in svar inför dopet och det blir väl runt 40personer med våra familjer/släkt och närmaste vänner. Det blir en trevlig dag :) Dags att börja planera inför det nu snart också.

Nej nu ska jag gå ut en sväng å lufta mig lite... Jo vågen, den pekade nedåt med 1,4kg för mig under juni så det är nice!

Kommentarer
Postat av: Erica

Hejsan! Vad skoj att höra att det går framåt md poolen. Jag kanske kan komma upp en dag till Korsån i alla fall. Ska försöka byta bort några dar v.29. så vi får se. Har Lars förlorat jobbet, eller tolkade jag inlägget fel? Trist i sådana fall. Många kramar till er alla tre

2009-07-01 @ 12:14:18
Postat av: Heidi

Pool...åh vad jag blir avis!!! Vi tog ett kvällsdop i går i mälaren vid 21 tiden och det var jätte skönt. Ja vad händer har Lars blivit arbetslös...??? Jag trodde han hade jobb i Hofors??

Sköt om er

2009-07-01 @ 18:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0