Juni och början på sommaren

ja fast nu känns det som sommarvärmen har blåst bort, riktigt kallt har det varit nu några dagar!

I torsdags var det sista föräldraträffen innan sommaruppehållet och vi pratade relationer, det var nog väldigt nyttigt att få höra andra och även prata om hur vi har det med andra.. För i ärlighetens namn så är det lika för alla om dessa smågnabb, diskussioner och bråk och även om dessa underbara stunder som småbarnsföräldrar men även komma ihåg hur viktigt det är att komma ihåg varandra också. Det kändes faktiskt väldigt skönt att höra att det är lika för andra och det kanske blir lättare nu hemma också när man vet att man inte är ensam om situationen och tro att man är hur dum/knäpp som helst, det är ju prövningar för oss som individ men även som förälder och familj. Och ja det tar ett tag att inse hur vårat liv är nu idag och komma in i nya rutiner och sånt, underbart är det i det stora hela och vi njuter :) Vi mammor bytte nummer med varandra nu så får se om det blir något vi hittar på nu i juni :) Sen i juli börjar babymassagen varje onsdag förmiddag, det ska bli spännande och roligt intressant och se om Linnéa uppskattar lite riktig massage :)

I fredags blev det en tur, som blev väldigt sen (ja vi har blivit riktiga småbarnsföräldrar nu, efter klockan 00 är det riktigt sent om kvällarna,haha), men iaf, det blev en tur in till Gävle och se Cecilias sjuksköterskeexamen i kyrkan först och sen följa med ut till Långsand till hennes föräldrar där grattandet fortsatte med mycket folk. Det var riktigt trevligt även fast vi inte hade träffat några av Cecilias eller Patriks familj särskilt många ggr. Lite avundsjuk är jag nog på Cecilia, men jag vet att min dag också kommer att komma och jag har redan något så viktigt och stort i mitt liv så jag njuter av det och känner ingen panik över att bli färdigutbildad sjuksköterska för jag kommer att komma dit såsmåningom och även till nästa mål efter det... som jag börjar känna mig mer och mer inriktad på och det känns skönt att veta vad man skulle vilja jobba med sen :) åter till Cecilia så fick hon en väldigt bra dag och hoppas hon lever som hon förtjänar idag efter gårdagens festande som ett avslut på examensveckan ;) å hoppas hon inte cyklade omkull denna lördagnatt! fick nämligen höra en å annan mening om det som skedde förra helgen!

Igår var vi riktigt sega och mosiga, med en underbar dotter som fortsätter att sova hela nätter som hon gjort hela veckan nu förrutom då hon kan vakna och vilja ha nappen en gång per natt och sen somnar om igen tills klockan är 6.30/7.30 och sen första käket sedan 22/23 tiden kvällen innan och sen sussar vi vidare till 9.30/10.00 och sen brukar Linnéa iaf sova vidare medan vi går upp på helgerna eller ligger och myser en stund till.

Idag klev Lars upp och överraskade med nybakta scones till frukost, eller brunch kanske ;) supergott! var längesen vi åt det, det var i slutet på förra sommaren.. så mums! Snart kommer mamma och Pär förbi på fika så jag kanske ska sätta fart å baka en paj som jag fick recept på igår av mamma.. Å så blir det väl kanske en prommis till Kungsgårdsskolan och rösta, jag som inte har en aning om hur man gör eller vad man ska rösta på! Insatt morsa i politiken eller så not! Haha!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Jag har hämtat lite barnkläder från min arbetskompis Isabelle ( har en dotter, snart ett år)som hon säljer för ex 10:- plagget. Tänkte ta med det upp till modsommar om det är något du behöver. Ska fråga min kompis Sussie oxå hon fick oxå en dotter här i maj om det är något hon vill köpa. Vilka storlekar är gångbara för dig...så kan jag ju paxa lite snuttiga tjejplagg ;)

2009-06-08 @ 19:06:33
URL: http://heirihiiri.blogg.se/
Postat av: Heidi

Är ni sugna på tvätten o torken??

2009-06-10 @ 22:32:13
URL: http://heirihiiri.blogg.se/
Postat av: Heidi

Ja som sagt, det är verkligen ingenting man skryter med dessa dagar...minnet menar jag. Pinsamt blir det ibland...lika när man ska prata eller skriva lappar på jobbet....de går knappt att tyda vad man menar...stackars kollegor ;)



Ang tvätt/torken som jag sa när vi talades vid, ni behöver inte vara oroliga för betalningen, den kan vi lösa säker på ett bra sätt som isåfall passar er ekonomi.Det viktiga är ju som vi sa att ni har något som fungerar och inte sen står där med skägget i brevlådan och måste köpa akut...eller nåt annat gammalt skräp istället. Men fundera och prata med Lars igen så hörs vi om det här i dagarna eller under helgen. Priset kan vi ju oxå diskutera om det skulle vara så, även om det redan är ett bra pris för äkta svensk kvalitet ;)Det finns ju fortfarande garanti på grejerna. Skulle ni vilja ha de så tar vi med de nästa vecka när vi kommer upp :)

2009-06-11 @ 22:10:10
URL: http://heirihiiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0