Handy man! Del 2: badrummet

Ja han kan han, den där Lars!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Lite förebilder, när vi köpte huset september 2008:

...liiite instängande känsla, både trångt å äckligt, steril känsla av vitt enbart,
det blev att riva och börja om från scratch även för att det var fuktskador både på tak och väggar.
Blev rivning av den vägg som handfatet sitter på på dessa bilder för att sen riva ner garderober i barnrummet intill och då få ett större badrum.
 


Lite under tiden bilder, från september till december 2008:
Ja, Lars satte fart från dag 1 när vi fick nycklarna till vårat nya hem.
Vi har gått igenom en hel del under den hösten, både total renovering av badrum, en graviditet och det vet ju många vad en sådan innebär, en tuff hösttermin i skolan med många krav på en stor tenta, en stukad fot som dock inte orsakades här hemma utan som snubbel-jöns Lars fixade utanför sitt jobb och jag var inte den snällaste och mådde inte bäst den perioden och var riktigt elak och hemsk, en riktig bitch men det behöver vi inte ta här och nu. Lars kämpade med lite hjälp från kompisar ändå.. Jag hoppas jag blivit förlåten för den dagen nu idag, men det tror jag!
Lars blev våran egna rörmokare på slutet också, då den egentliga rörmokaren skulle till Norge en vecka och i det här huset finns det inte så mycket tålamod så vi åkte iväg och köpte rör själva och det blev ett bra resultat av böjda rör och en massa pill som jag tror det kom en och annan svordom över, men ett badrum till nyår skulle vi ju ha och det blev det rätt precis. Jag tror jag har funnit den bästa människan på alla sätt och vis, det gäller att ta vara på varandra då när man väl känner såhär och det försöker vi med så gott det går, båda är vi människor med både starka och svaga sidor men man lär sig så mycket om man bara vill och då klarar man det mesta! Att kunna prata med varandra om saker och ting och framförallt om hur man känner om saker och ting, kunna lyssna, förstå, respektera varandra och se saker och ting ur den andres ögon: då kommer man långt.
   
   

   


...och äntligen kom resultatet i januari 2009:
ja och det har vi längtat länge på. Kaklingen fick en bekant till Lars pappa och även till mammas Pär ta tag i då Pär hade fullt upp med rusten av deras kök, så det var skönt att det blev gjort med ett bra resultat.
Massagebadkaret sägs vara väldigt skönt att bubbla i, det får jag testa på sen när det passar, just nu går det ju inte så jag får nöjja mig med ett vanligt bad och det är inte tokigt det heller, slappnar av och blir sen helt utmattad! Bra för en som inte kan gå ner i varv annars så lätt! Och det är ju faktiskt radiogrejj inkopplad så man kan ha det riktigt mysigt! Å värmegrejj finns också då man bubblar så vattnet blir aldrig kallt då. Även fast det är 140cm långt och 70cm brett så får vi båda plats trots att jag är höggravid så det är toppen!
Ett litet och behändigt badrum, det som behövs + lite till finns där och det är riktigt mysigt!
   

...och nu älskling kan du känna dig riktigt stolt och duktig tycker jag!
se så jag skryter om dig, men det är du värd alla gånger!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0