Våffeldagen!

Smarrigt ska det bli med våfflor hos mamsen sen om några timmar :)

Jag ska nog ta och baka lite kärleksmums nu tror jag, fylla upp med lite fikabröd kanske inte är så tokigt i dessa dagar å sen är det ju grymt gott å "slicka" ur skålen, synd för Lars att han inte kommer hem tills dess ;)

Annars idag har jag försökt fått tag på bitr. programansvarig i en halvtimme på fm då hon sa att jag skulle ringa 10.30 men hon svara inte då å inte en halvtimme framöver så jag lessnade, får försöka en annan dag. Musten gick ur mig när CSN inte alls åtgärdat det dom sa att dom skulle gjort, så mina pengar kommer därifrån på fredag. Ringde sen försäkringskassan å kolla hur mkt pengar jag får på fredag eftersom det är först 2dgr innan man får pengar de ens kan se hur mkt man får!!! Å till en början svarade personen "nej det kan inte jag se förrän 2dgr innan"... idiot tänkte jag för mig själv, det är 2dgr innan idag om man får pengar på fredag! så hon kunde sen se det å det blir inte mkt å leva på den här månaden om det stämmer, står fortfarande att det är ett pågående ärende men att en handläggare ska ringa inom 2dygn, så man får reda på nå klartecken eftersom alla säger olika hela tiden å sen att det ska bli rätt föräldrapenning fr.o.m nästa månad. Pengar är ett ont fenomen. Tur att Lars får in lite extra slantar från jobbet den här månaden så det går nog ingen nöd på oss men man blir ju så jäkla frustrerad när inget fungerar.
Till det positiva med pengar den här veckan iaf är att vi deklarerade igår och såg vad vi kommer få tillbaka innan midsommar! Å det var en hel del mer än vad vi hade räknat med, så det känns väldigt skönt. Jag får tillbaka 8300kr å Lars 3700kr! Å man kunde se vad man betalat i ränta för 2008, mitt låg på 18000 nånting men mkt är lgh utav det å det betalar ju egentligen inte jag :P Sen är nog resten på huset och eftersom vi inte gör någon jämkning eller vad det nu heter, så betalar vi egentligen för mkt ränta/skatt per månad och då får vi tillbaka på skatten ist, rätt smart sparande som man inte lider utav i det stora hela :)

Allting löser sig bara man tar det lugnt och har tålamod... Å det funkar ju jättebra för mig. Plöh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0