Lite husmor

ibland, när jag känner för det och de dagar jag orkar lite mer, en liten stund.
Igår blev det storsats med korvstroganoff och ris, matlådor till allihopa. På bättre falukors dessutom, med 80% kötthalt å utan E-nr.. Fast det finns en annan sort som är godare fast med lika mkt kötthalt. Idag blir det nog en sats lasagne, om jag får ihop nå på det vi har hemma. Så skönt att ha matlådor färdiga de dagar man inte alls känner för å laga mat. Å även att vi har matlådor till lunch under veckorna. Så när andan faller på så är det lika bra å passa på. Lingonsylt ska det också göras idag, på de sista lingona vi har i frysen sen vi plockade för 1½år sedan när vi fick ihop 60liter. Det går åt litegrann, men ack så gott det är med hemgjord sylt. Linnéa har ju börjat äta gröt igen, huxflux, efter ett halvår/år som hon totalvägrat å fått kväljningar av det så är det det enda hon säger att hon vill ha till frukost, gröt. Havregrynsgröt. Ibland får det bli välling när inte tiden räcker till riktigt eller när klockan är på tok för tidigt för mig att kliva upp, så seg på mornarna så det finns inte. Å på helgerna blir det fil, kladd med fil och flingor. Å kanske ägg, som hon är tokig i.

Nu ska jag passa på att ta mig ett bad med olivolja å lite bubblor, passa på nu medan jag är hemma själv och innan det är dags för bäbis å komma ut för då blir det inge bada på länge.. Idag åker mamma å Pär till Thailand, 3veckor, gu så skönt. Vi längtar tills våran resa blir av, typ senhösten får det bli, oktober/november och nu har vi börjat på å fundera på om vi lika gärna ska ta 2veckor ist för en, om det inte skiljer så mkt i pris. Å All-Inclusive såklart... Hoppas alla demonstrationer å sånt lugnat ner sig där nere då, känns ju inte så roligt.. Sen kläckte vi en idé om en weekendresa också som vi båda funderat på fast inte sagt nått om, till Venedig, fast den resan blir inte aktuell på mer än ett år, men lite drömmar å något att se framemot :) Även om det är en hel del som väntar oss nu som vi ser framemot, så finns alltid drömmarna där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0