Det riktiga livet återvänder

å det är ju väldans trevligt med en första ledig helg, på riktigt, på hur länge som helst!! Tänk att energin och orken kommer tillbaka för å grejja med allt annat runt i kring. Å hinna träffa vänner! Tackar för att det verkliga livet återvänder! Det behövdes verkligen, annars hade jag nog grävt ner mig mer å mer. Det har varit kämpigt. Men nu har det vänt. Så himla skönt. Dags att hitta tillbaka till sitt "vanliga jag", fast det går ju inte riktigt det heller. För det här är inte mitt vanliga jag, på tjocken i snart 31 fullgångna veckor. Men att hitta tillbaka till den här trivsamma, familjevardagen. Och lediga helger, lediga helger som man aldrig riktigt har som student. Att få känna, nu är det helg, få pusta ut och få tillåtelse att slappna av! Att bara få vara utan en massa måsten, att bara få vara mamma, sambo och jag. Att få tid och energi att umgås med sina vänner, som det nästan känns som man inte haft tid med. Så är det väl också, när man knappt har tid för sin egen familj, hur ska man då ha tid för allting annat... Men det har vänt nu som sagt. Det känns jätteskönt! Och jag märker redan en skillnad både på mig, Linnéa och Lars, och oss emellan. När man har alltför mkt själv, så man knappt orkar med sig själv eller ens orkar ta tag i nått och är stressad å på vippen till utbränd eller vad man ska kalla det. När man kämpat, och kämpat dag för dag så att man nästan inte orkar mer men man måste, eller jag måste, vad ska jag annars bli? En student som hoppat av? Näe, då hade jag inte lyckats med ett av mina mål. Att bli någon. Inte för att jag menar att andra inte är ngn för att de inte pluggat vidare, men för mig själv är och var detta viktigt att bli någon mer än "bara Sandra". Veta vad jag vill bli och vad jag vill göra med mitt liv och vad jag vill arbeta med. Jag har hittat rätt inriktning. Jag har nått vissa mål och drömmar i mitt liv redan, och så kommer det fortsätta så länge jag inte ger upp. Det är bra underbart att även ha bildat en egen familj, älskade familj ♥

Ja, jag vet inte vad det här vart för svammel till inlägg. Ett antal av alla meningar av tankar/funderingar som snurrar i mitt huvud. Allt kanske inte är förståeligt, men det ska det väl inte vara heller.. Skönt att skriva när tiden finns ibland. Typ som nu när Lars somnat för sjuttielfte kvällen inne hos Linnéa ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0